Dalam melakar sebuah diari...pelbagai kisah hidup aku ceritakan...pelbagai perasaan hati aku luahkan...pelbagai permintaan aku kemukakan..namun ku tahu, KAU tetap setia mendengar...Walau aku tidak tahusejauh mana diari ini dekat denganMu,walau aku tidak tahusejauh mana diari ini diangkat kepadaMu,walau aku tidak tahusejauh mana dari ini baik pada pandanganMu,namun ku tahu, KAU tetap setia mendengar...Ya Rabb,episod diariku kali ini,hanya luahan rasa syukur,syukur yang teramat syukur,atas segala nikmatMu...


zikrullah n doa

Doa Buat Kekasihku...

Tuhanku.....
aku berdoa untuk seorang lelaki yang akan 
menjadi sebahagian daripada hidupku
seorang yang mencintai-Mu
lebih daripada sesuatu
seorang lelaki yang akan meletakkan aku pada
posisi yang ke empat dalam hatinya
setelah Engkau,Rasul dan umminya
seorang lelaki yang hidup bukan untuk dirinya sendiri
tetapi, untuk-Mu

Wajah tampan dan taya tarik fizikal
tidaklah penting
yang penting adalah sebuah hati
yang sanggup mencintai dan dekat dengan-Mu
dan berusaha menjadi sifat-sifat-Mu
ada pada dirinya
dan ia harus mengetahui bagi siapa
dan untuk apa dia hidup
sehinggan hidupnya tidaklah sia-sia...

Seorang yang miliki hati yang bijak
tidak hanya otak yang cerdas
seorang lelai yang tidak hanya mencintaiku
tetapi juga menghormatiku
seorang lelaki yang tidak hanya memujaku
tetapi juga dapat menasihatiku
ketika aku berbuat salah...

Seorang yang mencintaiku
bukan kerana kecantikanku
tetapi kerana hatiku
seorang lelaki yang dapat menjadi sahabat
terbaikku setiap waktu
seorang yang dapat membuatkanku berasa seperti
seorang wanita ketika aku disisinya
Tuhanku...
Aku juga meminta
jadikanlah aku wanita yang membuatnya bangga
berikan aku hati yang sungguh mencintai-Mu
sehingga aku dapat mencintainya
sekadar hatiku......



1 comment:

  1. hatikah..i read this twice and still thinking..its really awesome.yet its very true and totally agree wif u.. :D

    ReplyDelete